fredag 19 april 2013

Krater



Stötte på detta spel i somras då min bror visade det åt mig. Vid det tillfället var jag rätt stressad så det enda jag snappade upp var att det var svenskt. Någon vecka senare satt jag och bläddrade igenom spelen som fanns på Steams rea och såg att "Krater" enbart kostade typ 80kr. Kikade på lite screenshots och såg att nån skrivit att det är som ett Fallout i Sverige men med en massa humor. Köpt!

Äventyrsklubben: Ola Häck, Rolf the Bimbo och Jens rensar en grotta 

Jag hade inga riktiga förväntningar men det viktigaste var att det inte var ett MMO. Jag behöver komma ifrån sådana spel ibland och det är skönt att kunna pausa spelet då och då. När spelet var installerat så började jag spela. Efter att han spelat 15 min var jag helt inne i spelet. För mig påminde det om Fallout och Fallout 2 eftersom man kunde gå runt på kartan och stöta på slumpmässiga möten. Att det sedan var ett spel som utspelade sig efter katastrofen gjorde det bara bättre. Pricken över I:t var ändå all humor som nästan bara svenskar uppskattar som att doktorn i byn Norrmalm heter "Dr Alban". Trots att jag skulle upp till jobbet dagen efter satt jag uppe på tok för länge och spelade.

Kartläget där man kan utforska och kuta mellan olika byar, bunkrar mm

Nu skall jag erkänna att jag inte spelat krater extremt mycket men jag har kommit en bit på vägen. Jag spelar nån timme då och då och vill njuta av spelet istället för att försöka klara av det så fort som möjligt. Har kört en massa bunker-röj och värvat mina första mutanter till gruppen. Spelet är än så länge störtskönt och full av humor. Har ni inte testat spelet redan så rekommenderar jag att ni gör det.

Tuggback jobbar tillsammans med Hans-Olov.  :)

Mer info om Krater hittar ni HÄR

Finns att köpa på STEAM för ca 120kr.

1 kommentar:

  1. Hahaha tuggback! Måste lyssna på svenska star wars genast!

    SvaraRadera