tisdag 9 april 2013

Lästips: Sinkadusmåndag



Magnus Edlund som skriver bloggen Piruett började för något år sedan att "recensera" gamla nummer av Sinkadus varje måndag. Från första numret till det sista plancherna. Om du spelade rollspel på 80- och början av 90-talet borde du ha läst nått nummer och känner säkert igen flera av sakerna.

Jag rekommenderar även att man läser kommentarerna där flera av de som jobbade på Äventyrsspel skrivit sina kommentarer.

Detta mästerverk är bland det roligaste och jag läst på länge. Samtidigt blir jag ledsen när man ser hur tidningen går utför och tillslut blir en plansch. Jag var en av dem som prenumererade på tidningen och när första planschnumret dök upp istället för den förväntade tidningen trodde jag att det blivit nått fel. Fy fasen så besviken jag blev.

Länk till Sinkadusmåndag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar