torsdag 18 april 2013

På Island kommer inga tåg för sent.

Jag vill åka till Island.

Jag vill åka till Island 25-27 april i år.

Varför kanske ni undrar?

Förklaringen är enkel; EvE Fanfest

Eve online fyller i år 10 år som spel och varje år har spelutvecklarna CCP hållit en fan fest i Reykjavik. Första åren var det ett tiotal spelare som kom men idag är det flera tusen deltagare. Det är föreläsningar, paneler, workshops, demo av nya funktioner och en massor av annat. Hela eventet är också rätt "blött" och vissa personer har dessvärre gjort bort sig vilket de fått betala ett högt pris för. Det hela avslutas på lördagen med nått som kallas "Party at the top of the world".

Party on the tp of the world
I år utlovas något utöver det vanliga i och med att det är tioårsjubileum. Biljetterna tog också slut blixtsnabbt. Så snabbt att CCP fick göra en in-game banner och påpeka att det bara fanns ett fåtal kvar. Men när bannern dök upp i spelet var biljetterna redan slut.

CCP Soundvawe håller en presentation
Men det blir inget Island för mig i år. Finns helt enkelt inte tid. Jag får sikta in mig på nästa år istället. Som tur var så bjuder CCP på en livestream från många av eventets höjdpunkter.

PS
Om ni undrar vad jag menar med rubriken så är svaret enkelt. Island har ingen järnväg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar