onsdag 24 april 2013

Plast, Lim, Färg och annat gött.

Som jag skrev i min presentation Här gillar jag att byga plastmodeller. Jag föredrar att bygga "pansar" vilket innefattar alla sorters markgående militärfordon samt figurer. Oftast har modellerna också kompleterats med en snygg basplatta eller diorama. Dessvärre så har jag insett att jag inte kommer kunna bygga så mycket den närmaste framtiden då våran nuvarnade lägenhet inte har något rum som passar för det ändamålet. Som tur var blir ju inte modeller gamla så det är bara att ta fram och bygga om 5, 10 eller 20 år.

Här bjuder jag på ett litet "potpuri" av de modeller jag byggt de senaste åren:



DML Stug III Aufs. F
Fler bilder på den hittar ni HÄR  HÄR HÄR HÄR HÄR



8 Rad sdkfz 232
 Fler bilder på den hittar ni HÄR HÄR



Jagdpanther & Kübelwagen diorama (ej färdigt)
 Fler bilder på den hittar ni HÄR HÄR HÄR HÄR HÄR

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar