fredag 5 april 2013

Podcasts

Jag är en så kallad "podaholic". Jag lyssnar på podcasts så ofta jag kan. Det får de mest tråkiga sysslorna att bli roliga. Perfekt när man sitter i bilen eller bussen på vägen till jobbet, diskar, städar eller whatever. Uppskattningsvis lyssnar jag på runt 7-8 timmar podcasts i veckan.

Så vad lyssnar jag på? Främst blir det diverse EvE-online poddar men även några andra med nördiga teman.

Crossing Zebras.
En av de bästa Eve-poddarna. Programledarna Xander och Jeg snackar på underbar skotska om saker som hänt i EvE. Kryddas även med musik. Lite ojämn utgivning av avsnitten då en av programledarna jobbar på en oljeborrplatform.

Podside
Även detta en EvE-pod. Sänds live två gånger i veckan och är mer av en studiodebatt om diverse EvE-teman. 

The Doctor Who podcast
Störtskön pod som totalt nördar ner sig i Doctor Who. Helt underbar att lyssna på och ger en skön känsla efteråt.

Mission Log: A Roddenberry Star Trek Podcast
I varje avsnitt dissikeras ett avsnitt av Star Trek. För närvarande är de inne på säsong två av the original series. Om man vill få ut så mycket man kan av ST:TOS så rekommenderar jag att man ser ett avsnitt och sedan lyssnar på motsvarande podcastavsnitt. Gör allt mycket roligare. Nya avsnitt en gång i veckan

Art of Wrestling
Ett av mina stora nörderier är att jag älskar wrestling. Har sett wrestling sedan början på 90-talet och gillar det fortfarande. Kommer förklara detta mer inom kort. Art of Wrestling leds av indipendent wrestlern Colt Cabana. Varje vecka intervjuar han någon  wrestler. Detta är veckans podhöjdpunkt för mig.

Galactic Watercooler 
En underbart nördig pod som tar upp allt möjligt nördigt. De brukar oftast ha teman på avsnitten som när de innan Avangers kom på bio gick igenom varje superhjälte.

FAQ-podden
Enda svenska podden jag lyssnar på. Magnus Edlund (från bloggen www.piruett.se) leder denna pod tillsammans med sina vänner Anders och Ivan. Än så länge finns bara två avsnitt men de är klart värda att lyssna på. 


1 kommentar:

  1. Jag har själv fastnat för en helt fantastisk podcast: The History of England, går igenom landets historia från år 500 (c:a) och fram till 1901 med Victorias död. Härliga djupdykningar i den medeltida politiken. http://historyofengland.typepad.com/

    SvaraRadera