tisdag 23 april 2013

Rollpersoner från förr II

Denna rollperson är även han från Drakar och Demoner (-91).

Av någon orsak valde jag att göra en ny rollperson inför kampanjen "Orsklets fyra ögon". Rollpersonen jag hade spelat "Svavelvinter" med var han som strök med i "Marsklandet" (se Rollpersoner från förr I).
Jag valde att låta RPn komma från just Trakorien. Jag har oftast gillat att spela krigarkaraktärer. Jag dock valde att för en gångs skull att göra en riddare.
Detta var början på 90-talet och jag hade sett på Wrestling i några år. Just då var en av mina favoriter "Diesel" (Kevin Nash). Han var över två meter och elak som bar den.


"Diesel" (Kevin Nash)
Eftersom vi valde systemet att köpa grundegenskaper blev det hög värden på STY, STO och SMI. Alla andra värden fick hamna lågt. Han fick bli stor , stark men inte så värst klipsk. Jag vill minnas att jag bestämt att han på nått sätt vanärat sin släkt och nu var ute på "korståg" mot ondskan för att göra bot. Fast egentligen ville han mest supa och bete sig som ett svin. Han hade långt hår och ett stort ärr i ansiktet. Han var beväpnad med ett enormt tvåhandssvärd samt ett lättare slagsvärd. Nu när jag tänker efter var han rätt lik "Hound" i tv-serien "Game of Thrones".

Sandor Clegaine aka "Hound" 

Vi spelade som sagt "Oraklets fyra ögon" vilket kanske var som sämst lämpat för min RP. En massa tänkande som mest gav honom huvudvärk. Han retade bland annat upp några knarkande ordensmunkar som gjorde misstaget att angripa honom. Jag minns fortfarande att jag slog ett "perfekt slag" och maximal skada med tvåhandssvärdet vilket vår SL beskrev som att munken klövs i två delar. Höhö!


"Jag klyvde mig en munk idag..."


Jag minns inte vad som hände med gubben. Vi spelade aldrig klart Oraklets fyra ögon. Jag misstänker att jag ledsnade på honom och gjorde en ny RP.

1 kommentar:

  1. Den karaktären har jag ett vagt minne av. Han var dum som ett spån har jag för mig :) Oraklets Fyra Ögon måste vara bland de svåraste äventyr som gavs ut. Ingen begrep hur man skulle komma åt det Blå Barnet. Uppföljaren "Kristalltjuren" var om jag minns rätt ännu mer utspejsat. Men sista delen "Den Femte Konfluxen" var rätt ok. Spelbart i alla fall.

    SvaraRadera