tisdag 30 april 2013

Rollpersoner från förr: Richard Saunders ("nya mutant")

Många av de rollpersoner jag skapade var oftast inspirerade eller i värsta fall rena kopior av karaktärer i filmer eller böcker. Kom ihåg att detta var i slutet av 80-talet och det fanns inga tv-serier som Game of Thrones eller filmer i klass med Lord of the rings. Man var så svältfödd på häftiga filmer/tv-serier att allt man såg gjorde stark inverkan. I alla fall på mig. Att få inspiration till "nya mutant" var det inte så svårt för där kunde man använda filer/tv-serier som utspelade i "nutid". En film som gav massor av inspiration var John Carpenters "Flykten från New York". Själva filmen planerar jag att skriva ett eget inlägg om så jag nämner inte handlingen här. Däremot är Kurt Russels hjältekaraktär "Snake Plissken" en klar inspirationskälla. Jag skapade därför Richard Saunders.

Snake Plissken

Richard var från Storbritannien och en före detta SVOT. Nån typ av halvmilitär specialpolis i alla fall. Han var utseendemässigt en ren kopia av Plissken. Till och med lappen för ögat (fast på högra ögat). Han var lätt alkoholiserad och gjorde det mesta för rätt pris. Hans favoritvapen var en UZI. Hey, don't judge.It was in the 80s. Hans andra favoritvapen var ett prickskyttegevär av modell Walther WA2000. Detta var dock lite klumpig att bära med sig.

Wakther WA2000

Jag minns inte om han hade något typ av "sidearm" däremot hade han lite cybernetik nämligen "wolverineklor" och nått annat jox. Nu när jag ser tillbaka på denna RP känns han som ett mishmash av allt möjligt och inte en så logisk RP. Men jag var typ 14-15 bast så vad kan man räkna med.
*Snickt*
Jag minns inte vad som hände med honom men jag tror det blev nått äventyr innan jag ledsnade på honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar