lördag 20 april 2013

Krille testar: Fish fingers and custard

I början av Doctor Who säsong fem (eller hur man nu vill kategorisera den) äter den elfte doktorn "fish fingers and custard" när han träffar Amy Pond för första gången . Se filmklippet nedan.



Jag missade dock den officiella dagen för denna maträtten. Jag tänkte därför att jag skulle testa detta.

Förväntningar.
Jag misstänker att detta kommer smaka allt 'n bra fiskpinnar och vaniljsås kan bara inte funka tillsammans. Men målet är att äta fem fiskpinnar som dippas i vaniljsåsen

Ingredienser:


- Fem stycken Fiskpinnar av torsk (ICAs)
- Färdig vaniljsås på tetra (Ekströms "Fresta")


Tillagning:
Stek fiskpinnarna i lite olja
Häll upp vaniljsåsen i en dippvänlig skål
Serveras bäst med Fez.
GERANIMO!!!

Summering:
Konstigt nog smakade det inte alls illa utan faktiskt rätt gott. Fiskpinnesmaken tog bort det mesta av vaniljsåsen så det kändes som att äta fiskpinnar med nån sås med lite smak. Det blev också godare ju fler man åt och jag skulle kunna äta detta igen

Betyg: TRE av fem fiskpinnar. 

4 kommentarer:

  1. Hahaha klockrent! Engelsmännen och deras underbara matkultur :D

    SvaraRadera
  2. Haha! Jag sade ju att det inte skulle vara så illa. ;-)

    SvaraRadera
  3. Var på en Dr Who-fest, och där serverade de denna rätt. Fast då hade de, istället för riktiga fiskpinnar, små panerade fiskpinneformade sockerkakor. It looked like the real deal, men smakade antagligen mycket godare.

    (Och du menade nog att det var i början av säsong 5 doktorn började med detta, inte säsong 4.)

    SvaraRadera
  4. Helt rätt Jonas. Femte säsongen skall det självklart vara. har ändrat det nu. Tack för påpekandet.

    SvaraRadera