måndag 13 maj 2013

En podcast går i graven


Idag fick jag av en kollega samt även han EvE-spelare att podcasten "Lost in EvE" (LiE) slutar för gott. Orsakerna är flera men de främsta är programledarens "Jade Cougars" omprioritering av sina utgifter samt tidsbrist. Att vara ledare för en allians inom "the Cluster Fuck Coalition" (CFC), far till fem barn, riskera att bli uppsagd från sitt riktiga jobb och samtidigt hinna ge ut en podcast visade sig vara för mycket.



Detta kommer inte helt oväntat då poddens avsnitt publicerats mer och mer sällan. Man har även hört att Jade tappat lite av den glädje han hade för låt säga ett år sedan. Jag antar att det till slut blev för många bollar i luften för honom.

Jag började lyssna på LiE hösten 2011 och lyssnade på avsnitt nästan till podcasten började sändas. Jag har extremt mycket att tacka LiE då de var Jade som fick mig att sluta fega och ta steget ut i null sec. Ett val jag inte ångrat en sekund. Jag har vid några tillfällen haft möjligheten att chatta med jade "in game" och berättat för honom hur mycket hans podcast betytt för mitt EvE-spelande.



Jag kommer att sakna "Lost in EvE" och jag gillade konceptet med riktigt långa podcast där den på över åtta timmar är höjdpunkten.

Vila i Frid "Lost in EvE"

Mer info hittar ni HÄR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar