torsdag 9 maj 2013

Progress I: Star Wars - The old republic



Delmål ett avklarat i SW:TOR. Jag har äntligen fått mitt skepp. När jag spelade för ett år sedan var det faktiskt rymduppdragen som jag gillade bäst. Kanske därför att jag alltid gillat flygsimulatorer. Nu är inte rymduppdragen mer än att skjuta på saker efter den bana skeppet flyger automatiskt. Ja, man får undvika asteroider, skepp och annan rymdbråte men speciellt avancerat är det inte. Vilket i och för sig är rätt kul. Man kan koppla av genom att köra de olika "Daylies" som man får. Så här i början så finns det enbart tre olika uppdrag att välja mellan. Ett där man skall skjuta Empireskepp, ett annat när man skall eskortera nån skyttel och ett tredje när man skall anfalla en rymdstation. Man kan precis som på sin gubbe uppgradera skeppet med bättre utrustning som gör uppdragen enklare.  Nedan ser ni några screen shots från rymduppdragen:







För att nå lvl 18 så har jag nu klarat av alla uppdrag på Coruscant. Inte jätteroliga precis men i slutet fick jag iaf slåss med en Sith Lord. Han var dock aningens harmlös då han dog fort. Mina crew skill rullar på och nu hämtar mina medhjälpare hem en massa krediter efter varje uppdrag. Jag har ännu inte valt någon crafting skill och jag får se om jag ids göra det alls. 

Är spelet fortfarande roligt: Ja.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar