torsdag 23 maj 2013

Speltest: Ensamma Vargen 1 - Flykt undan mörkret del 2.

Fortsättning från del 1.

Efter att ha lämnat magikern hör jag hur Giakerna kommer tillbaka. Jag väljer att fly upp för en kulle med två Giaker hack i häl. Som tur var hittar jag en grotta som jag gömmer mig i. Detta hjälpte dock inte då mina förföljare hittade mig i alla fall. Strid utbryter och jag dödar båda Giakerna. Jag söker igenom grottan och hittar tre gulddaler.

Varför sökare jag inte igenom de Giaker jag precis dödat de lär nog ha nått användbart? Jag skulle gärna byta ut min stridsyxa mot ett svärd.

Jag äter en måltid vid en paus och fortsätter sedan åt öster mot huvudstaden. Efter en stund hittar jag ett trädhus.

Trädhuset
Eftersom jag precis ätit min enda kvarvarande måltid så klättrar jag upp för att se om det finns nått ätbart där uppe. När jag kommer in i trädhuset stöter jag på en eremit som ser vettskrämd ut tills han får se min Kai-mantel. 
Eremiten

Han säger att han sett över 40 Giaker och flera Kraaner i området. Han ger mig lite frukt som motsvarar en måltid. Han erbjuder sig att byta sin spikklubba mot min stridsyxa. Men jag tackar nej.

Jag forsätter mot huvudstaden och klättrar uppför några kullar när jag får se en tunnel som jag går in i. Där blir jag angripen av nån typ av läppig varelse som jag sedan dödar. I dess mun hittar jag ett bälte med dolk och 20 gulddaler. Jag fortsätter sedan genom tunneln och kommer ut på andra sidan.

Varelsen i grottan
När jag gått en stund kommer jag fram till en väg. Vägen är full av flyktingar påväg söderut jag pratar med dem och ger dem lite mat. Då dyker flera Kraaner upp från ingenstans och angriper flyktingkaravanen. Jag tar upp striden med den bevingade besten så att flyktingarna kan ta sig i skydd. Kranen var inte så svår att besegra och efter den är död så tar jag skydd i en övergiven bondgård. Under tiden jag sök igenom bondgården har Kraanerna försvunnit. Jag och flyktingarna går åter ut på vägen. Då kommer en trupp av kungens ryttare förbi. Jag förklarar vad som hänt och de vill ta mig till prinsen som leder några styrkor i försvarandet av en bro en bit bort. Jag följer med och när vi närmar oss platsen hör vi ett stridslarm. Vi möts av ett stort slag där mörkerherrarnas styrkor angriper bron och längst fram står en stor ödleliknande varelse beväpnad med en stor yxa. Jag ser att prinsen är i strid med denna varelse men han träffas plötsligt av en pil. Hjälte som jag är kommer jag till prinsens beskydd. ödlevarelsen var en rätt svår fiende att besegra men det gick till slut. Prinsen är döende men ber mig ta ett meddelande till hans far kungen.
 

Ödlevarelsen i strid med prinsen.


Fortsättning följer...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar