torsdag 3 april 2014

Bloggen fyller 1 år

Idag för cirka ett år sedan fick jag den galna idén att börja skriva en Nördblogg. Hade länge känt att jag ville ha utlopp för uppdämd kreativitet så rent spontant skapade jag "Kryokinesi". Det som tog längst tid var att komma på ett bra namn.

I början försökte jag skriva ett inlägg om dagen och det var inga större problem att komma på saker att skriva om. Efter ett par månader så började dock inspirationen att tryta. Sedan blv det sommar och allt vad det innebär. Under hösten fick jag en ny tjänst på jobbet som krävde all min energi. Som grädden på moset så fick vi vår andra dotter i november och det var först i februari saker och ting lugnade ner sig så passa att jag började hitta inspirationen att skriva om något. Det är dock först de senaste veckorna jag fått upp ett någorlunda tempo i skrivandet. Jag är dock väldigt aktiv på Facebook, Twitter och Instagram på @Kryokinesi

Några höjdpunkter under bloggens första år:

- Författaren Lars Wilderäng tweetar ut en länk till min recension av hans bok "Midvintermörker.

- Inlägget där jag recenserar rollspelet "Mutant - År Noll" slår alla rekord i antalet läsare.

- Alla roliga spel jag testat och recenserat.

Så vad kommer hända under det närmaste året?

Jag kommer skriva om mitt armébygge till Warhammer 40k - "Tale of X Gamers". Mutant år Noll kommer om ett par veckor i fyskisk form vilket jag självklart kommer skriva om. Jag håller även på att lyssna igenom flera av "Horus Heresy"-böckerna vilket kan sluta i en och annan recension. jag kommer även vara föräldraledig i höst så då kanske jag hittar på nått skoj att blogga om.

Mål för år två:

- Dubbla antalet dagliga läsare.

- Försöka intervjua "nördkändisar".

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar