tisdag 8 april 2014

Tabletop

Jag har några favoriter bland serier som går på Youtube men den jag gillar allra mest är Tabletop med Wil Wheaton. Serien har pågått i två säsonger och det är genom den som jag köpt spel som Space Fluxx, Takenoko och Lords of Waterdeep.

Konceptet på serien är enkel. Under en halvtimme spelar Wil och tre gäster något nytt spel. Förutom att det är ruskigt underhållande får man även en bra inblick i hur spelet i fråga går till.

Nedan har ni några av mina favoritavsnitt som jag jag varmt kan rekommendera.




Fler avsnitt av Tabletop hittar ni HÄR.

Nu är planerna för en tredje säsong men den här gång har man startat en s k "kickstarter" för att samla ihop pengar istället för att leva på sponsring (från Google?). Målet är att få ihop $500.000. Skulle insamlingen nå ännu högre höjder så utlovas fler avsnitt än de 20 utlovade samt en ny serie om spel. Wil hintade att det kanske kommer handla om rollspel. Det som lever får se. I skrivande stund har man samlat ihop över $413.000 med 33 dagar kvar vilket är kanon. HÄR hittar ni insamlingen.


1 kommentar:

  1. Dom gjorde väl lite mer än att hinta om det? "Yes, you heard right, the show you've all been asking for! Geek & Sundry will create a new show, in the TableTop style, featuring Wil and a group of his friends playing a season-long campaign in an RPG. Unlike the one-shot we did for Dragon Age, which was just a couple hours in one adventure, this series will follow a group of players and their characters through multiple levels, challenges, and possible character deaths as an entire campaign is played out over the course of a year."

    :)

    SvaraRadera