torsdag 3 april 2014

Warhammer 40k: Tale of X Gamers - Del 2 - The 1st marine


 









Nu har jag kommit igång på riktigt. Eftersom jag inte målat på väldigt länge så behövde jag få bort ringrosten samt testa hur jag skulle få till rätt färger på mina Imperial Fists. Efter ha monterat ihop figurerna så fick de ett lager vit grundfärg. För att udnerlätta målandet valde jag att inte limma fast vapnen förrän i slutet av målandet. Jag kommer lägga på totalt fem olika lager gult innan figuren är klar






Nästa steg var att måla dem helt i "Averland Sunset".

 
För att få fram alla detaljer fick de ett regält varv av "Serapim Sepia"-wash.

Efter washen så målar jag figuren i Averland Sunset igen men undviker alla skarvar och liknande som washen tagit fram.
 



Sedan får rustningen ett lager med "Yriel Yellow". Här lämnar jag lite av förra lagret synligt i skuggiga partier.






Därefter lägger jag på ett lager "Flash Gitz Yellow". Även här lämnar jag de tidigare lagren synligt på mörkare ställen.Jag målar även kanten på axelskydden i "Khorne red". Örnen på bröstet gör jag svart trots att de flesta referensbilder jag sett på Imperial Fists har en röd örn. jag tycker dock det blir för mycket rött.
 
 


Slutligen Blandar jag "Flash Gitz Yellow" med lite vit och highlightar de detaljer som behöver det. Highlightar även kanterna på axelskydden med "Mephisto red" och "Wild Rider Red". Örnen på bröstet drybrushar jag med Fortress gray (25 år gammal färg). Boltern målar jag i "Abbadon Black" och "Leadbelcher". Örnen på boltern är målad i vitt.



 
 
 
 
 
Gubben är i det närmaste klar. Några smådetaljer som linserna i hjälmen och ett purity seal på benet är kvar att måla. Att sätta fast "Transfers" och måla basen kommer först när hela enheten är färdigmålad. Jag är själv riktigt nöjd med hur bra gubben blev.
 
Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar