tisdag 8 april 2014

Warhammer 40k: Tale of X Gamers - Del 4 - Första Enheten "klar"


Då var min första enhet i det närmaste klar. Det är en plain vanilla Space Marine Tactical Squad med en Flamer och en ML. Kvar att göra är att sätta dit transfers, måla Sergeantens fana samt fixa baserna. Jag har dock inte bestämt vilket tema jag skall ha på baserna men jag håller på att hitta nått som passar bra. 

Man ledsnar rätt fort på att måla gult timme ut och timme in. Tekniken jag valde funkade bra men sista gula lagret var oftast rätt dryg att få bra. Ofta krävde det två lager innan det blev bra. Jag är nog mest nöjd med linserna i deras hjälmar där jag använt två blå färger och en prick i vitt som skall föreställa glansen i glaset. 

Nästa steg blir att måla upp en grupp scouts så jag får iaf en liten paus från massor av gult.






 






Valde den här gubbens look som en hyllning till hur Space Marines
såg ut när jag köpte mitt första 40k.
Min favorit






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar