onsdag 16 april 2014

Warhammer 40k: Tale of X Gamers - Del 7 - Aprils mål klart.

"Detta är Sergeant Zeb. Området avspanat. Inga fiender i området."
"Det är uppfattat Sergeant! Säkra landningsplatsen för insatsstyrkan"
Några minuter senare landar en Thunderhawk och en grupp Space Marines stiger ur"

"Sprid ut er enligt försvarsmönster omega" beordrar marinsoldaternas sergeant och truppen sprider ut sig i väl inövade positioner.
"Sergeant Zeb, rapportera" säger han genom sin voxsändare.
"Zeb här, vi har spanat av områdena 1,2 och 4. Inga fientliga kontakter men vi har hittat spår som leder till område 3".
"Uppfattat, vi kommer röra oss mot område 3. Ni spanar i förväg. Är det uppfattat?"
"Ja, Sergeant. Klart slut"

Sergeant Edifel kallar till sig sin pluton och ger order till dem att röra sig mot område tre. När de har har rört sig några hundra meter blir han anropad på voxen av en av sina soldater.
"Sergeant, ni borde komma och titta på det här."
Edifel går snabbt över till soldaten som anropar honom. På marken vid deras fötter ligger en hjälm som pryds av ett stort hål i ena sidan. Edifel sparkar till hjälmen och den blå färgen och pilmarkeringar blir synliga.
"Alfa Legion..." Säger Sergeanten bistert för sig själv och drar sitt svärd.

Fortsättning följer...


Sådär ja, då var jag klar med de enheter som var mitt mål för april. Totalt hamnar de på runt 230-240p.

Än så länge består armén av:
- Tactical Squad (10 man). Sgt w Power sword+bolt pistol. 1 marine w flamer, 1 marine w ML.
- Scout Squad (5 man). Sgt w chainsword+bp, 1 scout w Hvy Bolter.

Jag är lite osäker vad jag kommer måla nästa månad men just nu lutar det mesta åt 1-2 Eliteenheter + min Commander. Men vi får se.

Kommer nog föra squaden till Fantasia efter påsk.

PS på min Facebooksida och på Instagram finns bättre bilder och flera 360-gradersfilmer. Sök bara efter "Kryokinesi" så hittar ni mig.









2 kommentarer:

  1. Supersnygga, banneret blev skitcool!

    SvaraRadera
  2. Haha, det är faktiskt det enda på modellerna jag INTE är nöjd med. :)

    SvaraRadera