söndag 4 maj 2014

Inspirationspoddar!

För närvarande går nästan all fritid, d v s när resten av familjen somnat och fram till ca kl 00-01, ut på att måla. Det är så rackarns mysigt att sitta och måla med en kopp te eller en öl. Medan jag målar passar jag på att lyssna på ljudböcker (främst ur Horus Heresy-serien) eller Warhammer/40k-poddar. Det ger en grym inspiration och är som gjorda för denna typ av tillfällen. Min plan är att skriva mer om Horys Heresy-böckerna framöver men i detta inlägg tänker jag koncentrera mig på poddarna.

Garagehammer.
Denna pod har en otroligt hög "mysfaktor". Avsnitten är på ca 3 timmar och man pratar Warhammer Fantasy. Min klara favorit.









The Dwellers Below
Austrailensare som snackar mest Warhammer Fantasy. Enda podcasten jag skrattat så mycket åt medan jag målat att jag blev tvungen att lägga bort penseln.







The Independent Characters
40k pod som enligt många är den bästa just nu. Jag har själv bara hunnit lyssna på tre avsnitt och jag är nästan benägen att hålla med.









The Overlords
Även här snackas det 40k. leds av ett gäng brittiska killar som snackar om allt möjligt 40k. Kan bli rätt babblig men fortfarande rolig.









After Ullanor - The Horus Heresy Garagehammer Bookclub
Precis som namnet förtäljer är detta en bokklubb där man går igenom alla Horus Herasy-böcker. När jag lyssnat klart på en bok lyssnar jag direkt på motsvarande avsnitt av denna pod. har man inte läst/hört Horus-böckerna rekommenderar jag att man gör det innan man börjar lyssna för de pratar om ALLT i boken dvs bara spoilers.






Eftersom varje pod är på dryga 2-4h så blir det en hel del att lyssna på. Så ladda ner några avsnitt och lyssna. jag lovar att ni inte kommer bli missnöjda.

 

1 kommentar:

  1. Härligt nördig blogg man hittade här då. Ser att det var ett tag sedan du skrev, hoppas att jag inte hittat hit när du kanske har lagt ner. Hejs!

    SvaraRadera